Видавництво Square Enix досить часто повідомляє, що продажі чергового AAA-блокбастера не відповідають її очікуванням. Про те, звідки беруться такі заяви, розповів один із колишніх босів компанії.
Джейкоб Навок (Jacob Navok) зараз очолює компанію Genvid (Silent Hill: Ascension - її рук справа), а до цього кілька років був керівником з бізнесу в Square Enix і звітував безпосередньо перед президентом компанії. Навок опублікував тред на особистій сторінці, де і розповів, з чого складаються очікування в продажах.
Переказуємо його основні тези.
Економіку ігор, які виходять зараз, необхідно рахувати не сучасними мірками, а дивитися на них крізь призму минулих років — десь із 2015-го до 2022-го, коли закладався бюджет на виробництво.
Наприклад, Final Fantasy XVI вирушила в попереднє виробництво ще до релізу Final Fantasy XV, тобто до 2016-го. Відтоді багато чого змінилося: встигла вийти і злетіти до космічних висот Fortnite, що сильно вплинуло на всю індустрію.
Square Enix виставляє вимоги до продажів своїх ігор не через власні примхи, а через необхідність покрити вартість розробки та створити інвестиційний прибуток, розповідає Навок.
Окреме питання — як передбачати і рахувати прибуток:
Продовжуємо умовний приклад з грою X: крім $100 мільйонів на розробку є ще $50 мільйонів на маркетинг. Через розпродажі, угоди та інші супутні речі дохід від однієї копії в районі релізу зупиняється, скажімо, на позначці $40. Тираж у перший місяць становить три мільйони копій.
За оцінками Навока, щоб досягти очікуваного тиражу, Final Fantasy XVI знадобиться 18 місяців. Причому, каже фахівець, суми в його прикладі з грою X нижчі за реальні — найімовірніше, насправді і розробка, і маркетинг коштували б удвічі дорожче, а слідом за цим була б значно