Які ігрові рушії ви можете назвати з ходу? Напевно на думку одразу спали Unreal Engine і Unity, які лежать в основі незліченної кількості інтерактивних розваг. Однак студія Arrowhead обійшла їх стороною і поклалася на менш популярне рішення при створенні Helldivers 2.
Нещодавно користувачі виявили, що симулятор кооперативного відстрілу жуків і роботів збудований на маловідомому шведському рушії Bitsquid. У 2010-х його використовували в кількох інді-проектах, і особливо часто його можна зустріти в тайтлах Arrowhead на кшталт Gauntlet, Magicka 2, The Showdown Effect, оригінальній Helldivers тощо. Однією з останніх ігор на цьому рушії стала Warhammer 40,000: Darktide від шведської студії Fatshark.
За словами глави Arrowhead Йохана Пайлстедта (Johan Pilestedt), розробка Helldivers 2 почалася до загибелі рушія. Команді довелося покладатися виключно на власні сили, оскільки Autodesk Stingray перестала отримувати оновлення. «Наші божевільні інженери були змушені робити все без підтримки [з боку Autodesk], щоб домогтися паритету з іншими рушіями», — зізнався керівник.
Здавалося б, у такій ситуації варто було б перенести гру на інший рушій. На руку зіграв би і той факт, що виробництво перебувало на ранній стадії. Однак протягом своєї шістнадцятирічної історії Arrowhead покладалася практично виключно на Bitsquid/Stingray. Кинути все і почати заново з незнайомим інструментарієм не так і просто. На рішенні продовжувати розробку могла позначитися і давня дружба Arrowhead з творцями Bitsquid.
Тим часом Helldivers 2 продовжує повільно, але вірно покращувати максимальний показник онлайну в Steam. Тепер він становить 457 649 осіб, завдяки чому сиквел опинився в двадцятці ігор з найвищими результатами пікового онлайну на майданчику Valve.