Президент Capcom Харухіро Цудзімото (Haruhiro Tsujimoto) висловився на делікатну тему: скільки мають коштувати відеоігри? Як представник бізнесу, він займає передбачувану позицію: на думку Цудзімото, ігри мають бути дорожчими.
Харухіро Цудзімото
Коли геймери бачать такі заяви, вони часто заперечують у коментарях такими аргументами:
Аргументи розумні, проте для кожного пункту є нюанси, які згадують рідше.
Стандартні ціни підвищують не так часто, як здається. Наприклад, планка $60 трималася протягом 15 років. Вона встановилася разом із запуском покоління Xbox 360. Цікава деталь: в авангарді підвищення цін стояла Activision – видавництво було жадібним уже тоді!
При цьому приблизно до 1995-го ціни на ігри були більшими. Наприклад, Streets of Rage 2 для SEGA Mega Drive коштувала $64,99, Star Wars: Shadows of the Empire для Nintendo 64 — $69,99, а The Legend of Zelda для NES — $49,99. Певною мірою це було пов'язано з тим, що для ігор потрібні були дорогі носії — картриджі. Скажімо, Зельда використовувала передову за мірками 1987-го технологію: там стояла батарейка, щоб можна було зберігатися!
Коли 1995-го вийшла перша PlayStation, основним носієм для ігор стали дешевші диски, і ціна на передову гру встаканилася на рівні $49,99. Так продовжувалося до покоління Xbox 360.
Але і це не все: існує ще й інфляція, через яку $60 у дев'яності і $60 у двадцяті мають різну купівельну спроможність. Наприклад, з урахуванням інфляції стартова вартість Streets of Rage 2 2023-го склала б $142, а перша The Legend of Zelda — $135.
Наприклад, у свіжак від Microsoft, Ubisoft і EA можна грати через підписки — їх вартість за місяць у кілька разів дешевша за вартість одного AAA-релізу. Тобто якщо Starfield у класичному магазині коштує $70, то через