Головний композитор серії Final Fantasy Нобуо Вемацу (Nobuo Uematsu) дав інтерв'ю виданню NewsPeak і трохи поговорив про історію музики у відеоіграх — зокрема про те, чому сучасні саундтреки можуть зайти в глухий кут.
На думку Вемацу, у восьмибітних іграх музика «відігравала роль кисню» — вона пожвавлювала персонажів і сюжети, адже спрайти ще не давали змоги передавати широку гаму емоцій, а озвучки у героїв не було взагалі. Утім, музиці теж заважали технічні обмеження:
Нобуо Вемацу
На першій PlayStation стали використовувати диски, що загалом вирішило проблему з місткістю, але намалювалася інша — швидкість читання:
Так що на першій PlayStation музику ще доводилося стискати та скорочувати, щоб зменшувати час завантаження.
За словами Вемацу, справжня музична свобода для нього почалася з PlayStation 2 і Final Fantasy X:
Нобуо Вемацу
Але останнім часом музика в іграх занудьгувала, вважає Вемацу. Можливо, через те, що керівників ігор і продюсерів влаштовує саундтрек як у фільмах. Але Вемацу впевнений, що якщо орієнтуватися на Голлівуд, то музика в іграх «не зможе розвиватися далі»: мовляв, ігровим композиторам потрібно давати свободу в стилях, дозволяти їм активніше застосовувати особисті знання та вміння — так саундтреки стануть цікавішими.
Нарешті, Вемацу каже, що ШІ для написання саундтреків не згодиться. За його словами, завдання музики — налагоджувати емпатію між композитором і слухачем. І хорошій музиці потрібно «досягати найвіддаленіших глибин душі композитора, де він зможе знайти свої власні унікальні риси і висловити їх» у музиці.