Спеціалісти організацій Video Game History Foundation та Software Preservation Network, які займаються збереженням відеоігрової історії, опублікували результати дослідження комерційної доступності класичних ігор. Висновки у експертів вийшли далеко не райдужні.
«Уявіть, що зараз вам довелося б шукати стару VHS-касету та програвач, щоб подивитися „Титанік“» , — нарікали експерти. Але саме така ситуація склалася в індустрії відеоігор. За даними архівістів, майже 87% ігор, випущених у США до 2010 року, вже неможливо роздобути в магазинах. Цю цифру можна прирівняти до частки доступних німих фільмів — 86% подібних картин не можна подивитися на сучасних майданчиках.
Щоб зіграти в якийсь старенький проект, користувачам доводиться зберігати колекції вінтажних ігор та консолей, їздити до спеціальної бібліотеки за тридев'ять земель або вдаватися до піратства. Сучасний геймер не в змозі торкнутися більшості культових ігор минулого через технічні, ліцензійні та інші проблеми.
В рамках дослідження команда розглянула понад 4 тисячі класичних ігор. Як з'ясували архівісти, комерційна доступність старих тайтлів вкрай низька на всіх платформах і всіх тимчасових відрізках, освітлених у матеріалі. Ось кілька прикладів:
Із заяви VGHF
Наразі бібліотекам та організаціям дозволено зберігати цифровий контент, але відтворювати його легально вийде лише на старих пристроях, яких на місці може й не виявитися. Співробітники VGHF та SPN сподіваються, що у майбутньому електронним архівам дозволять ділитися класичними іграми з усіма бажаючими. Поки що проти цієї ідеї виступає Асоціація розважального програмного забезпечення (ESA). На її думку, це рішення негативно позначиться на процвітаючому ретросегменті.